Knäppa häst

Idag är det ju julafton!! GOD JUL önskar jag och Copiad. Idag åkte vi upp till stallet vid 10 och mockade och red. Jag skrittade ut en liten bit barbacka först och han var pigg och jobbig. Han halva vägen av det jag skulle rida för att fjantade sig och skulle studdsa lite med frambenen och vägra gå som vanligt. Så jag gav upp och red hem igen. Sen släppte vi honom i ridhuset. Han rullade sig jättelänge först och sen sprang han så himla fort och gjorde väldigt snäva svängar! Sen ställde han sig vid julgranen i ridhuset och då sa mamma;  inte röra granen Coppe!! Då fnös han högt ! Han var så rolig i ridhuset.. Men nu ska jag fira jul!
Hejdå och godjul!

/Wilda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback